چه کسي متخصص محتوا است و چه کاري بايد انجام دهد
اين مقاله به شما مي گويد که چه کسي متخصص محتوا است و چه کاري بايد انجام دهد ، همچنين به شما مي گويد چگونه مي توانيد يک متخصص محتوا شويد.
اول از همه ، بايد بگوييم که در سراسر جهان کاري که ما به شما عزيزان ارائه خواهيم داد به عنوان يک متخصص بازاريابي محتوا شناخته مي شود. اما از آنجا که کار يک متخصص توليد محتوا بيشتر در بين ايرانيان رواج دارد ، ما با همين نام در اين مقاله توسط seoedu ادامه خواهيم داد.
طرح کلي مباحثي که در اين نشريه در نظر خواهيم گرفت به شرح زير است:
چه کسي توليد کننده محتوا است؟
چه مهارت ها و پيش نيازهايي بايد يک متخصص محتوا داشته باشد؟
چگونه مي توان به يک متخصص بازاريابي محتوا تبديل شد؟
درآمد کارشناسان و متخصصان محتوا چقدر است؟
چه کسي توليد کننده محتوا است؟
کارشناس محتوا ، کارشناس محتوا ، کارشناس بازاريابي محتوا ، متخصص محتوا ، استراتژيست محتوا و همه ماهيت يکساني دارند. بنابراين ، هرجا که در اين مقاله از اين اصطلاحات استفاده شده باشد ، به معناي همان اثري است که براي آن وارد اين صفحه شده ايد و مي خواهيد با آن آشنا شويد (البته همه اين عناوين متفاوت است ، اما در کشور ما ، متأسفانه ، همه آنها مي دانند يک و شرح کار براي آنها مشخص شده است).
يک متخصص محتوا شخصي است که وظيفه نوشتن يا توليد ، ويرايش و تبليغ برخي از مطالب را در سيستم عامل هاي آنلاين مانند Google ، رسانه هاي اجتماعي ، ايميل ها و موارد ديگر دارد.
گردش کار يک متخصص محتوا به گونه اي است که يا او بايد هميشه در کنار يک متخصص سئو باشد ، يا حداقل بايد اطلاعات کامل و جامعي در زمينه سئو براي محتواي وب سايت داشته باشد. تنها در اين صورت است که مي توان از انطباق محتواي توليد شده با اهداف تجارت اينترنتي اطمينان حاصل کرد.
بسته به مهارت و تجربه ، نقش متخصص محتوا مي تواند به ميزان قابل توجهي متفاوت باشد. شرکت هاي بزرگ مي توانند تنها بخشي از فرآيند توليد و بازاريابي محتواي تجاري خود را در اختيار اين متخصصان قرار دهند. بر اين اساس ، نقش هايي که يک متخصص بازاريابي محتوا مي تواند در شرکت هاي مختلف ايفا کند به شرح زير قابل تفکيک است:
متخصص بازاريابي محتوا: مسئول تحقيق و نوشتن مطالب است
استراتژيست بازاريابي محتوا: مسئول برنامه ريزي روش تبليغ و توسعه محتواي شرکت است
مدير توليد محتوا: مسئول توليد ، انتشار و بازاريابي محتوا است
بازاريابي محتوا: مسئول جذب بازاريابي محتوا و انتشار محتوا در سراسر سيستم عامل براي جلب اطلاعات بيشتر در مورد شرکت است
مشاور توليد و بازاريابي محتوا: اين شخص شخصاً اقدامي انجام نمي دهد و نقشه راه را به مديران و تيم اجرايي شرکت مورد نظر نشان مي دهد.
چه مهارت ها و پيش نيازهايي بايد يک متخصص محتوا داشته باشد؟
اکنون بايد بدانيد که متخصص محتوا چه کسي است و ماهيت وي چيست. حال بايد ببينيم که اين متخصص محتوا براي کار کردن بايد از چه مهارت ها و پيش نيازهايي برخوردار باشد:
ما در تيم seoedu به دنبال انتشار مطالب مفيد در حوزه سئو مي باشيم تا بتوانيم به شما کمک کنيم تا با کمترين هزينه بهترين نتايج را در سئو به دست آوريد.
مدرک دانشگاهي: اگر مي خواهيد از راه دور کار کنيد ، ممکن است نيازي به مدرک دانشگاهي فوري نداشته باشيد. اما اگر مي خواهيد در يک شرکت شغلي پيدا کنيد ، بايد مدرک دانشگاهي داشته باشيد.
گواهينامه يا گواهي بازاريابي محتوايي: ممکن است اين گواهي مورد نياز نباشد. اما داشتن آن مي تواند اعتبار زيادي به شما بدهد.
مهارت هاي نوشتن: شخصي که به يک متخصص بازاريابي محتوا تبديل مي شود بايد زمان زيادي را صرف نوشتن و توليد محتوا کند. به همين دليل ، طبيعي است که اين فرد مهارت نوشتاري خوبي داشته باشد يا حداقل آنها را از طريق تمرين بدست آورده باشد.
توانايي تحقيق در مورد کلمات کليدي: همانطور که در بالا ذکر شد ، ايجاد محتوا و سئو دو مقوله به هم مرتبط هستند. يکي از قسمت هايي که اين دو را به هم متصل مي کند ، تحقيق در مورد کلمات کليدي است.
دانش کافي در زمينه سئو: تحقيقات کلمات کليدي به تنهايي نمي تواند محتواي وب سايت را بهينه کند. کارشناس محتوا بايد اصول SEO را بداند و آنها را در روند کار خود به کار ببرد.
فرصت تجزيه و تحليل رقبا: بازاريابان محتوا بايد بتوانند عملکرد رقبا را در تمام مراحل مورد استفاده براي يک شرکت تجزيه و تحليل کنند و بهترين استراتژي ها را بر اساس داده هاي دريافتي ارائه دهند.
نحوه تبديل شدن به يک متخصص توليد محتوا ، شرح شغل براي يک متخصص محتوا ، يک متخصص بازاريابي محتوا
چگونه مي توان به يک متخصص بازاريابي محتوا تبديل شد؟
در اينجا مراحلي وجود دارد که بايد براي متخصص شدن در اين زمينه انجام دهيد:
بدانيد بازاريابي محتوا چيست و چگونه کار مي کند
مهارت هاي نوشتاري خود را بهبود ببخشيد
تمام ابزارهاي بازاريابي محتوا را شناسايي کرده و بهترين ها را جدا کنيد
دانش استفاده از ابزارهاي بازاريابي محتوا را کسب کنيد
فرصت تحقيق در مورد کلمات کليدي
بيا ديگه